Pazarlamacılara, tüketiciyi satın almaya iten nedenlerin ardındaki düşünceyi anlama konusunda yardımcı olan nöropazarlama disiplini bir yüksek lisans programı olarak bu sezon Üsküdar Üniversitesi’nde okutuluyor. Nöropazarlama disiplininin amacı tüketicinin karar verme eğilimlerini bilimsel yolla açıklamak ve öngörebilmek.
‘EYE TRACKER’
Üniversite Psikoloji Bölümü hocası Yrd. Doç. Dr. Cumhur Taş nöropazarlama laboratuvarında alışveriş davranışlarını anlamaya yönelik deneylerinde, beyin dalgalarının ölçülmesi dışında saniyenin binde birine kadar bir hassasiyetle göz hareketlerini takip eden ve okuyucunun/izleyicinin hangi noktalara kaçıncı milisaniyede ne süreyle baktığının listesini veren ‘eye tracker’ yöntemini de kulladıklarını söylüyor.