Türkiye’nin gündeminden maalesef düşmeyen kadına yönelik şiddete karşı farkındalık her geçen gün artıyor. Aile içi şiddet ve kadına yönelik şiddete karşı alınabilecek önlemler, bilinçlendirme çalışmaları daha falzla paylaşılıyor. Kadınların kadınlar için çalıştığı şirket Avon da bu konuda bir kampanya başlattı.
Dünyanın dört bir yanında kadınları güçlendirmek için çalışan Avon, dünyadaki en önemli toplumsal sorunlardan biri olan aile içi şiddet ve kadına yönelik şiddet konusundaki çalışmalarını Türkiye’de de başlatıyor. Avon Türkiye Genel Müdürü Angela Cretu ve İletişim ve Etkinlik Grup Müdürü Hande Orhan, “Aile İçi Şiddete Karşı Sessiz Kalma! Döngüyü Kır!” kampanyasının detaylarını Kadınvekadın ekibi olarak bugün katıldığımız basın toplantısında anlattı.
Aile İçi Şiddetle Mücadele konusunda dünya çapında bugüne kadar 58 milyon dolarlık fon yarattıklarını belirten Angela Cretu, “Avon tam 129 yıldır kadınlar için çalışıyor. Biz, tüm dünyada 6 milyon kadından oluşan dev bir kurumuz ve kadınlara daha güzel bir yaşam sağlamak için çalışıyoruz. Kadınları güzelleştirmenin yanı sıra sunduğumuz ek kazanç fırsatlarıyla onların ekonomik özgürlüklerine katkı sağlamak ve şiddete karşı onları desteklemek için faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Bugün dünya genelinde her üç kadından biri aile içi şiddete maruz kalıyor. Bu durum toplumun tümünü etkiliyor. Anneleri, kız kardeşleri, arkadaşları ve iş arkadaşlarını… Ve bu şiddet dalgası bir çığ gibi büyüyor, yayılıyor. Kadınların kadınlar için çalıştığı şirket olarak, halen 50’ye yakın ülkede bu şiddetin önüne geçmek için çalışıyoruz. Aile içi şiddet ve kadına yönelik şiddet konusunda farkındalığı artıracak çalışmalar yapıyor, bu amaçla hazırlanan programlara destek veriyoruz” dedi.
Şiddet kuşaktan kuşağa aktarılıyor
“Aile İçi Şiddete Karşı Sessiz Kalma! Döngüyü Kır!” kampanyasının detaylarını anlatan Hande Orhan ise, şöyle konuştu:
“Hacettepe Üniversitesi ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın, 2014 yılında yaptığı ‘Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması’na göre; evli kadınların yüzde 36’sı eşi ya da birlikte olduğu erkeğin fiziksel şiddetine maruz kalıyor. Fiziksel şiddet, her 10 kadının 1’inde gebelikte de devam ederken, kadınların yüzde 38’i yaşamlarının herhangi bir döneminde fiziksel ve/veya cinsel şiddetten birine maruz kalıyor. Maalesef kadınların yüzde 44’ü şiddetten kimseye söz etmiyor. Türkiye’nin en büyük kadın gücü olarak, ülkemizde kadınlarımız için çok çalışmamız, sesimizi yükseltmemiz, sorunlara çözüm olmak için elimizi taşın altına koymamız gerektiğinin bilincindeyiz. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki, şiddet kuşaktan kuşağa aktarılıyor. Çünkü çocuklar şiddeti unutmuyor, şiddet çocuklarda silinmez izler bırakıyor. Araştırmalara göre şiddet uygulayan yetişkinlerin büyük bölümünde, çocuklukta aile içi şiddete maruz kalma veya tanık olma öyküsü var. Biz de bu noktadan yola çıktık. Kadınları ve erkekleri, daha küçücük yaştan içine alan bu sarmaldan çıkarmak için “Döngüyü Kırın” dedik. Çünkü iletişimi kuvvetli çocuklar yetiştirmenin, bu önemli soruna çözüm olabileceğini düşünüyoruz. Bu kampanyada, hem temsilcilerimizle hem de Türkiye’deki tüm kadın ve erkeklerle ilerlemek istiyoruz. Kuşaktan kuşağa aktarılan bu döngüyü kırmak için ilk başta sosyal medyada bir kampanya başlatıyoruz” diyerek kampanyanın detaylarını aktardı: “Herkesi döngüyü kırmaya davet etmek için viral bir film çektik. Avuçlarımıza döngüyü kır yazıp sosyal medya hesaplarımızdan #döngüyükır etiketi ile paylaşacağız.”

Şiddete karşı kadın kadına destek
Bu konuda sivil toplum kuruluşundan da destek aldıklarını belirten Orhan, AÇEV ile temsilci eğitimlerine başlayacaklarını söyledi: “Ailede cinsiyet eşitliğine dayalı bir ortam yaratmak, etkili ve demokratik iletişim, şiddetten uzak çocuklar yetiştirmek için ebeveynlere düşen görevler gibi farklı başlıklarda temsilcilerimizi eğiteceğiz. Böylece Avon kadınlarını birer proje elçisi yapacağız. Proje kapsamında gönüllü olan Avon Çalışanları ve Saha ekibine Nisan ayında AÇEV işbirliğiyle iki tam gün sürecek olan eğitici eğitimleri düzenleyeceğiz. Eğitimi alan gönüllülerimiz sahadaki temsilcilerimize, müşterilerimize ve diğer tüm kadınlara 2 saatlik bir şiddetle mücadele semineri verecek. AÇEV de bu bilinçlendirme seminerlerinden bazılarına gözetmen olarak katılacak. Bu eğitim programı kapsamında 2015’te 3 bin kadına ulaşmayı hedefliyoruz. 3 yılın sonundaki hedefimiz ise çarpan etkisi ile toplamda 54 bin kadına ulaşmak” dedi.
Aile içi şiddet konusundaki çalışmalara fon yaratmak için bir de ürün satışa sunan Avon, Güçlü Kadınlar Sonsuzluk Kolyesi’nin satışından elde edilen tüm geliri, projelerini daha fazla kadına ulaştırmak için kullanacak.
