Genel

Ramazanda Hangi Besinleri Tüketmeliyiz

• Sahurda en sağlıklı besin tüketimi kahvaltılıklardır. Genellikle, midenin geç boşalmasını sağlayacak, bağırsakların çalışmasını hızlandıracak, kan şekerinin ani yükselmesini engelleyecek kepekli, bol posalı ve proteinli besinler tüketilmelidir. Bunlar kepekli ekmek , yumurta, süt, peynir, salatalardır. Yumurta, süt, peynir kaliteli protein kaynağı olup, tok tutucu özellikleri vardır. Susuzluk hissini azaltması için sekersiz çay içilebilir.

• Protein içeriği yüksek olan besinler midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktirdikleri için sahurda tüketilmeleri daha uygundur. Sahurda zeytin, peynir, esmer ekmek, çiğ sebzeler, süt veya yoğurt, meyve veya taze sıkılmış meyve suları, reçel ve komposto türü gıdalar veya kuru baklagil çorbaları, etli veya etsiz sebze yemeği, yoğurt, esmer ekmek ve meyveden oluşan posa içeriği yüksek bir öğün tüketilebilir.

• Tatlı tüketimi iftara veya iftarla sahur arasına bırakılmalıdır.

• İftar yemeğine çorba ile başlanmalıdır.

• Aşırı yağlı kızartma ve kavurmalar ile hamur tatlıları, şekerleme ve aşırı tatlı besinlerden uzak durulmalıdır.

• Her zaman kolay hazmedilen, mide-bağırsak sisteminde uzun süre kalabilen sebze, meyve ve kepekli ekmek gibi posalı besinler ile besin değeri yüksek yiyecekler tercih edilmelidir.

• Sahurda aşırı yağlı, tuzlu ve ağır yemeklerle unlu gıdalardan uzak durulmalıdır.

• Amerikan Pirinç Federasyonunun yaptığı araştırmaya göre; İftarda; gün boyunca aç kalınacağı için yavaş sindirilen mide bağırsak sisteminde uzun süre kalabilen lifli ve kana geçiş hızı düşük olan esmer tahıl ürünleri, sebzeler, kuru baklagiller, salata gibi besinler tercih etmek, iftar sonrası yaşanabilecek sağlık sorunlarını engeller.

• Çorba ve kahvaltılık ürünler ve salata ile oruç açıldıktan 1-2 saat sonra ana öğün tüketmek hem metabolizmayı çalıştırır, hem de boş mideye birden yemek yemenin yol açabileceği sağlık sorunlarını engeller.

• İftardan birkaç saat sonra tüketilen ana öğünde etli veya etsiz, az yağlı
sebze yemeği ile az miktarda pilav, makarna veya börek yenebilir. Bunun yanında yoğurt, ayran veya süt tüketimine özen gösterilmeli,

• Yoğurt-süt tüketimi günde 2-3 su bardağının altına düşmemelidir.

• Yemeğin ardından şerbetli hamur tatlıları, kızartılan tatlılar yerine sütlaç,
güllaç gibi sütlü tatlılar veya meyve tüketilmelidir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir