Moda dünyasında birçok ilke imza atan ve bir moda markasının yanı sıra bir yaşam stili markası yaratan Giorgio Armani 40 yıla dayanan meslek yaşamını, modaya yön veren işlerini ve hayatını,yayınlanan otobiyografi kitabında anlatıyor.
Rizzoli New York tarafından yayınlanan kitap, bir otobiyografi kitabı olmasının yanı sıra bir stile dair bir el kitabı ve ikonografik repertuar niteliğinde. Armani’nin kendi hikayesini ve hayata bakış açısını anlatan kitap resimlerin karşı konulmaz gücü ile renklenirken, aynı zamanda hikayeyi anlamlaştırıyor ve okuyucuyu içine çekiyor.
Geliri UNICEF’e bağışlanacak
Moda dünyasına adım atmasaydı bir film yönetmeni olmak istediğini dile getiren Armani, bunu kitabıyla kanıtlıyor: kitap, okuyucuyu hikayenin içine çekip, kısım kısım ilerleyerek, okuyucularda merak uyandırarak kendilerinin hikayeye dahil olmasını sağlıyor. Daha önce yayınlanmamış fotoğraflar ve ikonik çekimlerin yer aldığı, beklenmeyeni gün ışığına çıkaran otobiyografi, özel ve günlük yaşamı, egzotiklik ve sertliği, çocukluk anıları ve bugünü; siyah beyaz renklerle gözler önüne seriyor. Tasarımcı için iş ve özel hayat her zaman bir olduğundan, kitapta özel hayatını tüm çıplaklığıyla gözler önüne sererek, stil fikirlerini ve iş hayatını filtresiz bir şekilde anlatıyor. Kitapta elegan görselleri ve bu görsellerin arasında yer alan, tasarımcının modayı yaratmasına ve yansıtmasına ait hikayeleri sıkça görmek mümkün. Çizimlerinden, insan vücudu ile ilgili vizyonuna, defilelere hazırlanırkenki heyecanından film sektörü ve ünlülerle olan bağına, seyahat sevgisinden, mobilya ve yaşam alanlarına olan keskin gözüne, şöhret ve ün ile olan ilişkisinden, spor ve egzantrik dokunuşlara kadar herşeyi bu kitapta bulmak mümkün. İtalyan duygusundan uzaklaşmadan, moda dünyasına uluslararası bir bakış açısı katan Giorgio Armani’nin, moda dünyasında yarattığı devrim, bu kitap ile okuyucuların gözleri önüne seriliyor. Sonuç isetasarımcının çalışmalarının tutarlılığı ve devam eden gelişimini kayıt altına alan eşsiz bir belge.
Kitabın satışlarından elde edilen telif bedelinin tamamı ise UNICEF’e bağışlanıyor.